Moestuin-update | Oogst en klaar voor de winter
We gaan langzaam maar zeker toch echt richting de winter, in ieder geval in de tuin, dus ik ben nu vooral bezig om de boel winterklaar te maken. Maar eerst mocht ik nog een mooie oogst pakken.
We gaan langzaam maar zeker toch echt richting de winter, in ieder geval in de tuin, dus ik ben nu vooral bezig om de boel winterklaar te maken. Maar eerst mocht ik nog een mooie oogst pakken.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update over de moestuin gaf, en ik heb intussen een prima oogst binnen kunnen halen. En ja, er groeit broccoli in de tuin, twee stuks zelfs!
Lees verder Moestuin-update | Er groeit broccoli in mijn tuin!
Zo’n beetje alles groeit goed in de moestuin, zelfs de prei die ik nog niet gezaaid had maar per ongeluk buiten had laten liggen is na de vele regen ontkiemd, dus die staan nu in de grond. En zoals de titel al zegt, er is oregano komen aanwaaien.
Het plan was om ongeveer iedere maand een update te geven, maar inmiddels zitten we zo’n twee maand na de laatste update. Niet dat er veel spannends gebeurd is hoor, maar inmiddels ben ik toch echt begonnen.
Ik ben de laatste tijd best fanatiek aan het opruimen. Geen idee waar die opruimdrang opeens vandaan komt, maar het is heerlijk en ik maak er maar gebruik van zolang het er is. In huis ruim ik lekker op, maar ook digitaal is het fijn om af en toe even schoon schip te maken.
Afgelopen najaar kregen we bij onze supermarkt zaden bij de boodschappen. Voor veel dingen was het tegen die tijd al veel te laat, maar die heb ik natuurlijk bewaard voor komend seizoen. Maar er zaten ook veel zakjes tuinkerszaden bij, en die kunnen eigenlijk altijd wel in de vensterbank.
We waren al een tijdje niet meer zo tevreden met onze trapbekleding. het was nogal versleten en oogde gewoon niet zo netjes meer. Ook de lampjes die we hadden werkten niet meer helemaal naar behoren. Tijd om daar iets aan te doen. Van begin tot eind heeft het even geduurd, maar vorige week was het eindelijk af.
Het is nog te vroeg om al dingen buiten in de volle grond te zaaien, maar dat betekent niet dat er niets te doen is met de moestuin. Ik ben al een beetje aan het nadenken over wat ik wil gaan zaaien dit jaar, en natuurlijk wilde ik graag weten wat ik nog heb aan zaden en wat ik nog wil kopen.
Kun je lekker én ergonomisch verantwoord tegelijk zitten? Van Terapy mocht ik de proef op som nemen door één van hun zitzakken te testen.