Mei in musea
Met de museumkaart is er een nieuwe rubriek geboren, een maandoverzichtje met de musea die we bezochten.
Met de museumkaart is er een nieuwe rubriek geboren, een maandoverzichtje met de musea die we bezochten.
Een tijdje geleden waren we met een vriendin en haar kinderen een dagje naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Ik was hier nog nooit geweest, maar wat een leuk park is dit. We hadden er heerlijk weer bij. Helaas waren niet alle dieren te zien, bijvoorbeeld omdat er aan verblijven gewerkt werd, maar we hebben zeker een leuke dag gehad.
Een tijdje geleden waren we in het Openluchtmuseum, en daar hadden we het er al eens over dat we best wat vaker naar een museum zouden willen gaan. Allebei hadden we ook wel een paar dingen in ons hoofd die we nog een keer zouden willen bezoeken, en zo kwamen we op het idee om toch maar eens een Museumkaart aan te schaffen.
Het is al jaren geleden dat ik een keer, toen met mijn moeder, in het Openluchtmuseum was, en toen is dat heel goed bevallen. Dus toen we werden uitgenodigd om het 30-jarig bestaan van de tram in het museum te vieren hoefden we daar niet lang over na te denken.
Lees verder Uit | 30 jaar tram in het Openluchtmuseum in Arnhem
Al jaren zeggen we dat we ooit wel een keer voor een campertje zouden willen gaan om lekker mee rond te trekken. Nou is het zo ver nog lang niet, maar toen ik gratis kaartjes kon krijgen voor een Camper Expo vonden we het toch wel erg leuk om daar een kijkje te gaan nemen.
Vorig jaar brachten we voor het eerst een bezoekje aan Winterland Hasselt, en het was daar zo leuk dat we dat dit jaar gewoon nog een keer deden. Helaas was het weer niet zo mooi, het was droog, maar wel koud en grijs.
Ik vind Van Cranenbroeck altijd een leuke winkel, maar we gaan eigenlijk altijd naar Schijndel, want die is het dichtst bij. Helaas hebben ze daar dit jaar geen kerstshow en geen kerstcollectie, maar Budel en Landgraaf zouden wel een mooie show hebben. Nou is Budel ook wel te doen, dus gingen we daar even kijken.
Meestal zijn we net te vroeg in Limburg om de aftrap van Kerststad Valkenburg mee te maken, al is het altijd al wel heel mooi versierd. Deze keer waren we er wel bij, maar het is zo groot dat we lang niet alles hebben kunnen zien en doen.
Ik was nog nooit bij Tuincentrum Coppelmans geweest, maar ik had altijd online gehoord dat zij ook een mooie kerstshow hebben. Oss is niet zo ver voor ons, dus toen we toch die richting uit gingen maakten we even een tussenstop.