Moestuin-update | Heel veel fruit!
Het gaat hier hartstikke lekker in de moestuin. Het warme weer doet niet alles goed, maar sommige dingen gaan echt als een speer. Vooral het fruit is erg lekker aan het groeien.
Het gaat hier hartstikke lekker in de moestuin. Het warme weer doet niet alles goed, maar sommige dingen gaan echt als een speer. Vooral het fruit is erg lekker aan het groeien.
Jaa, we hebben de eerste oogst van dit jaar gegeten. Het is ieder jaar weer een verrassing wat als eerste zo ver is dat je het kunt eten, dit jaar waren het de aardbeien. Maar ook de spinazie en de sla hebben we al kunnen proeven.
Er werd veel gevraagd naar foto’s van onze moestuin, dus tijd om daar een keer een blogpost aan te wijden. Ik heb altijd het idee dat het veel grootser klinkt dan het is, want eigenlijk is het maar een simpele achtertuin bij een rijtjeshuis, en maak ik slim gebruik van potten en kweekbakken, waardoor er toch veel kan groeien.
De lente lijkt eindelijk écht door te breken, en dat zie je ook in de tuin. Overal bloesems, en alles groeit lekker. Maar het was de laatste tijd zo droog dat ik zowaar de tuinslang al uit het stof heb moeten trekken om te sproeien.
Wist je dat je bij de Intratuin rond je verjaardag een gratis plantje kan ophalen? Dit jaar was dat een lepelplantje, het is ook wel eens een pannenkoekplantje geweest. En dat is hartstikke leuk, gratis, maar eigenlijk is dat natuurlijk gewoon een supergoede marketingstunt.
Zo, wat een heerlijk weekend hebben we achter de rug zeg! Ik krijg van zulk weer altijd heel veel zin om lekker buiten aan de slag te gaan, en dat is dan ook precies wat ik gedaan heb tijdens die mooie lentedagen.
Ik heb een behoorlijke voorraad moestuinzaad, en van tijd tot tijd zoek ik weer een andere manier om deze te organiseren. Want helemaal tevreden ben ik eigenlijk nooit geweest. Tot nu, denk ik, volgens mij heb ik eindelijk de voor mij ideale manier gevonden.
Onze moestuin is niet supergroot, en het is gewoon in de achtertuin, dus ruimte voor hele velden vol met aardappels hebben we niet. Een paar jaar geleden ontdekte ik dat je ook aardappelen kunt kweken in kweekzakken in plaats van in de volle grond. En dat bleek verrassend goed te werken.
Meestal is februari de maand dat we weer een beetje in de moestuin kunnen beginnen, en dat is dit jaar geen uitzondering. Ik kan niet wachten tot het lente wordt en we weer volop aan de slag kunnen met de handen in de aarde.